Perfumy z francuską tradycją

Perfumy S.T. Dupont pojawiły się w 1998 roku i były one kolejnym dodatkiem do całej gamy luksusowych akcesoriów. Pierwsze z nich –ST Dupont Pour Femme oraz ST Dupont Pour Homme zostały stworzone przez wybitnenosy. Męskie perfumy zachwycały balsamiczną, ciepłą i rdzewną wonią, a w wersji damskiej można było wyczuć szyprowy aromat. Nowszą linią są perfumy 58 Avenue Montaigne, których nazwa nawiązuje do legendarnego butiku. Damskie i męskie perfumy łączą w sobie tradycję francuskiego mistrza z nowoczesnością współczesnego świata.

KARIERA

Firma S.T. Dupont rozrastała się, a w 1929 roku luksusowe dobra trafiły do klientów z Nowego Jorku – produkty można było kupić w butiku Cartier przy 58 Avenue. W latach 30. marka wynalazł nowy proces obróbki skór. Materiał karbowany diamentem był nadal delikatny, jednak zyskał trwałość – był odporny na podgrzewanie oraz wilgoć. To wszystko sprawiło, że marka stała się znana na całym świecie. W 1947 roku amerykański aktor Humphrey Bogart poprosił o zaprojektowanie torby podróżnej dla siebie, a Maharadża z Patiali zamówił lakierowane torby dla swojego haremu wraz z luksusowymi zapalniczkami. Z usług S.T. Dupont korzystała także Audrey Hepburn czy Jackie Kennedy.

DOM


STULECIE KNOW-HOW

Od prawie 150 lat S.T. Dupont jest synonimem autentycznego luksusu – łącząc kreatywność, bezkompromisową jakość i wyjątkową wiedzę przekazywaną z pokolenia na pokolenie.

Dowiedz się wszystkiego o fascynującej historii Maison ST Dupont w kilku kluczowych datach!

POCZĄTKI

Simon Tissot Dupont, fotograf Napoleona III i duch pionierski, mający oko na estetykę, w 1872 roku, mając zaledwie 25 lat, otworzył swój pierwszy sklep rymarski w Paryżu.

Jego spersonalizowane spodenki podróżne wkrótce stały się najlepszym dodatkiem dla europejskiej elity. Wiodące sklepy z końca XIX wieku, takie jak Grand Magasins du Louvre, wybrały go na dostawcę, a osobistości, takie jak Eugénie de Montijo, zamówiły jej kosmetyczkę w firmie Dupont.

WARSZTATY W FAVERGES

Lucien i André, synowie Simona Tissota Duponta, przejęli stery w 1919 r. iw 1924 r. postanowili przenieść paryski warsztat do rodzinnego domu w Faverges w Górnej Sabaudii. Dzięki nowemu warsztatowi zlokalizowanemu nad jeziorem Annecy, najczystszym jeziorem Europy, produkty ST Dupont są wytwarzane w jednym z najbardziej niezwykłych środowisk naturalnych we Francji.

INNOWACJE, KTÓRE STWORZYŁY SŁYNNY DOM

W 1930 roku Lucien Tissot Dupont opracował całkowicie nową technikę garbowania przy użyciu proszku diamentowego, aby nadać skórze ST Dupont jeszcze większą trwałość i elastyczność. Oznacza to, że skóra może wytrzymać ciepło, wilgoć i próby podróżowania. Ta wyrafinowana technika jest nadal używana w gamie Diamond Soft.

Po zwerbowaniu Georgesa Novossiltzeffa w 1935 roku ST Dupont stał się pierwszym luksusowym Maisonem, który opanował azjatycką technikę lakierowania na metalu – i od tego czasu zachował tajemnicę.

Dwaj bracia Tissot Dupont również pokazali swojego ducha przedsiębiorczości i zdolność do odkrywania na nowo, kiedy opracowali pierwszą luksusową zapalniczkę benzynową podczas II wojny światowej; Maharadża z Patiala był jednym z pierwszych klientów, którzy przyjęli ten zupełnie nowy produkt. Wkrótce potem, w 1952 roku, opracowano pierwszą luksusową zapalniczkę gazową: „D57”. Ta rewolucja techniczna dała unikalną możliwość regulacji intensywności płomienia za pomocą małej dźwigni na palniku.

Na prośbę Jackie Kennedy'ego Onassisa, pragnącego zadowolić wymagającą klientelę, w 1973 roku Maison ST Dupont zaprojektował pierwszy luksusowy długopis „Classique ST Dupont”.

W 2017 roku, w 75. rocznicę powstania pierwszej zapalniczki, firma ST Dupont ujawniła pierwszą na świecie zapalniczkę komplikacyjną. Przypominający złotą i palladową koronkę, a jednocześnie mocny i delikatny, ten metalowy paradoks składający się z 200 części jest chroniony tajnym kodem z widocznymi częściami roboczymi. Zarówno z podwójnym płomieniem, jak i płomieniem pochodni, ten pokaz umiejętności rzemieślników z Faverges zajęło cztery lata, aby zaprojektować i wyprodukować.

ST DUPONT: „TWÓRCA PNIA KRÓLÓW”

W 1934 r. prasa okrzyknęła Izbę „producentem pni królów”.

Błękitnokrwiści, legendy kina, ikony mody, bogaci przemysłowcy i politycy, wszystkie największe nazwiska przybywały do ​​paryskiej siedziby, gdzie Lucien i jego pracownicy witali ich tak, jak powinni. Nic nie było zbyt piękne ani ekstrawaganckie.

Do słynnych klientów Maison należał Wallis Simpson, który zamówił niestandardowy kufer podróżny w 1945 roku.

Dwa lata później narodził się kultowy „Bogie”, gdy gwiazda Hollywood Humphrey Bogart poprosił rzemieślników ST Duponta o stworzenie lekkiej torby podróżnej na loty i weekendy na pokładzie jego jachtu Santana. W tym samym roku ST Dupont wykonał swój ostatni kufer podróżny dla królowej Elżbiety II, aby uczcić jej ślub z księciem Edynburga.

W 1953 roku André Tissot Dupont zaprojektował torebkę Riviera z tajną przegródką dla Audrey Hepburn.

Essence Pure Femme
Wyprzedane

Essence Pure Femme

Od 159,00 zl
Essence Pure Homme
Wyprzedane

Essence Pure Homme

Od 139,00 zl
Be exceptional Gold
Wyprzedane

Be exceptional Gold

Od 229,00 zl
ST Dupont Passenger Homme
Wyprzedane
ST Dupont Passenger Femme
Wyprzedane

Recently viewed