Shop now
Perfumy z francuską tradycją
Perfumy S.T. Dupont pojawiły się w 1998 roku i były one kolejnym dodatkiem do całej gamy luksusowych akcesoriów. Pierwsze z nich –ST Dupont Pour Femme oraz ST Dupont Pour Homme zostały stworzone przez wybitnenosy. Męskie perfumy zachwycały balsamiczną, ciepłą i rdzewną wonią, a w wersji damskiej można było wyczuć szyprowy aromat. Nowszą linią są perfumy 58 Avenue Montaigne, których nazwa nawiązuje do legendarnego butiku. Damskie i męskie perfumy łączą w sobie tradycję francuskiego mistrza z nowoczesnością współczesnego świata.
KARIERA
Firma S.T. Dupont rozrastała się, a w 1929 roku luksusowe dobra trafiły do klientów z Nowego Jorku – produkty można było kupić w butiku Cartier przy 58 Avenue. W latach 30. marka wynalazł nowy proces obróbki skór. Materiał karbowany diamentem był nadal delikatny, jednak zyskał trwałość – był odporny na podgrzewanie oraz wilgoć. To wszystko sprawiło, że marka stała się znana na całym świecie. W 1947 roku amerykański aktor Humphrey Bogart poprosił o zaprojektowanie torby podróżnej dla siebie, a Maharadża z Patiali zamówił lakierowane torby dla swojego haremu wraz z luksusowymi zapalniczkami. Z usług S.T. Dupont korzystała także Audrey Hepburn czy Jackie Kennedy.
DOM
STULECIE KNOW-HOW
Od prawie 150 lat S.T. Dupont jest synonimem autentycznego luksusu – łącząc kreatywność, bezkompromisową jakość i wyjątkową wiedzę przekazywaną z pokolenia na pokolenie.
Dowiedz się wszystkiego o fascynującej historii Maison ST Dupont w kilku kluczowych datach!
POCZĄTKI
Simon Tissot Dupont, fotograf Napoleona III i duch pionierski, mający oko na estetykę, w 1872 roku, mając zaledwie 25 lat, otworzył swój pierwszy sklep rymarski w Paryżu.
Jego spersonalizowane spodenki podróżne wkrótce stały się najlepszym dodatkiem dla europejskiej elity. Wiodące sklepy z końca XIX wieku, takie jak Grand Magasins du Louvre, wybrały go na dostawcę, a osobistości, takie jak Eugénie de Montijo, zamówiły jej kosmetyczkę w firmie Dupont.
WARSZTATY W FAVERGES
Lucien i André, synowie Simona Tissota Duponta, przejęli stery w 1919 r. iw 1924 r. postanowili przenieść paryski warsztat do rodzinnego domu w Faverges w Górnej Sabaudii. Dzięki nowemu warsztatowi zlokalizowanemu nad jeziorem Annecy, najczystszym jeziorem Europy, produkty ST Dupont są wytwarzane w jednym z najbardziej niezwykłych środowisk naturalnych we Francji.
INNOWACJE, KTÓRE STWORZYŁY SŁYNNY DOM
W 1930 roku Lucien Tissot Dupont opracował całkowicie nową technikę garbowania przy użyciu proszku diamentowego, aby nadać skórze ST Dupont jeszcze większą trwałość i elastyczność. Oznacza to, że skóra może wytrzymać ciepło, wilgoć i próby podróżowania. Ta wyrafinowana technika jest nadal używana w gamie Diamond Soft.
Po zwerbowaniu Georgesa Novossiltzeffa w 1935 roku ST Dupont stał się pierwszym luksusowym Maisonem, który opanował azjatycką technikę lakierowania na metalu – i od tego czasu zachował tajemnicę.
Dwaj bracia Tissot Dupont również pokazali swojego ducha przedsiębiorczości i zdolność do odkrywania na nowo, kiedy opracowali pierwszą luksusową zapalniczkę benzynową podczas II wojny światowej; Maharadża z Patiala był jednym z pierwszych klientów, którzy przyjęli ten zupełnie nowy produkt. Wkrótce potem, w 1952 roku, opracowano pierwszą luksusową zapalniczkę gazową: „D57”. Ta rewolucja techniczna dała unikalną możliwość regulacji intensywności płomienia za pomocą małej dźwigni na palniku.
Na prośbę Jackie Kennedy'ego Onassisa, pragnącego zadowolić wymagającą klientelę, w 1973 roku Maison ST Dupont zaprojektował pierwszy luksusowy długopis „Classique ST Dupont”.
W 2017 roku, w 75. rocznicę powstania pierwszej zapalniczki, firma ST Dupont ujawniła pierwszą na świecie zapalniczkę komplikacyjną. Przypominający złotą i palladową koronkę, a jednocześnie mocny i delikatny, ten metalowy paradoks składający się z 200 części jest chroniony tajnym kodem z widocznymi częściami roboczymi. Zarówno z podwójnym płomieniem, jak i płomieniem pochodni, ten pokaz umiejętności rzemieślników z Faverges zajęło cztery lata, aby zaprojektować i wyprodukować.
ST DUPONT: „TWÓRCA PNIA KRÓLÓW”
W 1934 r. prasa okrzyknęła Izbę „producentem pni królów”.
Błękitnokrwiści, legendy kina, ikony mody, bogaci przemysłowcy i politycy, wszystkie największe nazwiska przybywały do paryskiej siedziby, gdzie Lucien i jego pracownicy witali ich tak, jak powinni. Nic nie było zbyt piękne ani ekstrawaganckie.
Do słynnych klientów Maison należał Wallis Simpson, który zamówił niestandardowy kufer podróżny w 1945 roku.
Dwa lata później narodził się kultowy „Bogie”, gdy gwiazda Hollywood Humphrey Bogart poprosił rzemieślników ST Duponta o stworzenie lekkiej torby podróżnej na loty i weekendy na pokładzie jego jachtu Santana. W tym samym roku ST Dupont wykonał swój ostatni kufer podróżny dla królowej Elżbiety II, aby uczcić jej ślub z księciem Edynburga.
W 1953 roku André Tissot Dupont zaprojektował torebkę Riviera z tajną przegródką dla Audrey Hepburn.